sixth edition of the festival Francigena collective project – sexta edição do festival coletivo projeto Francigena

European Association of the Via Francigena (AEVF), in collaboration with the Civita Association, promotes the European Festival “collective project Via Francigena”, a project that guides, and that values ​​actions and events that take place along the Via Francigena in the four participating countries ( England, France, Switzerland, Italy).

The Festival includes events that enhance other historical and religious routes, arriving in Rome to Jerusalem. The fifth edition (May / October 2015) was a great confirmation of the direction taken by promoting more than 500 events across Europe: a cohesive, participatory approach and the unique paths, hiking, culture, identity, spiritual and innovative.

The sixth edition of the Festival, placing the activities provided by the Italian Ministry for Cultural and Tourism Goods released “2016 Year of the ways”, will consist of a single “Festival Walk of 2016” by exploiting relevant experience, organizational support and relationships operating arising from five previous editions (2011-2015) of the European Festival.
Given the wide variety of actors on the routes will be guaranteed to all the necessary visibility, respecting the autonomy of the routes in the territories, “Visibility to the” sensitivity of the individual events that share fundamental values.

The festival will last six months (May / October 2016) and will open in Rome, with a press conference at the headquarters of Civita (or MiBACT) at the end of May.

The Festival offers its members the availability of a free media, to define the naming strategies, quality, originality and communication implement locally – thanks to the work of a board of experts coordinated by the architect Sandro Polci, director of the Festival.

• Strong identification through a common logo, “brand” official Festival;
• High participation of the project, covering all issues related to the way
culture (nature, spirituality, food, culture, authenticity and local identity);
• co-promotion through:
1. events online catalog on www.viefrancigene.org portal and dedicated website www.festival.viefrancigene.org (there are an estimated 250,000 visitors in five months of the Festival);
2. links to MiBACT portals and prestigious associations, as CIVITA and other institutions that promote the Via Francigena and Cultural Routes;
3. Connection to MIBACT activities on the ” Year of 2016 ways “;
4. animation AEVF social networks and partners involved and dedicated biweekly newsletter;
5. press office dedicated to the duration of the festival;
6. Insert the trilingual magazine “Via Francigena and the European Cultural Routes” AEVF the body;
7. online distribution of promotional material produced;
8. Festival press presentation conference in Rome, CIVITA office (or MiBACT).

Friends and members can post events that aim to promote in its territory

Associação Europeia da Via Francigena (AEVF), em colaboração com a Associação Civita, promove o Festival Europeu “Projeto coletivo Via Francigena”, um projeto que orienta, e que valoriza ações e eventos  que ocorrem ao longo da Via Francigena nos quatro países participantes (Inglaterra, França , Suíça, Itália).

O Festival inclui eventos que melhoram outras rotas históricas e religiosas, que chegam em Roma até Jerusalém. A quinta edição (Maio / Outubro de 2015) foi uma grande confirmação da direção tomada com a promoção de mais de 500 eventos em toda a Europa: uma abordagem coesa, participativa e  com os trajetos originais, caminhadas, eventos culturais, de identidade, espirituais e inovadoras.

A sexta edição do Festival, colocando as atividades previstas pelo Ministério italiano para os Bens Culturais e Turismo lançou “2016 Ano dos caminhos”, será composto de uma única “Festival Walk of 2016”, através da exploração de experiência relevante, suporte organizacional e relações operacionais decorrentes das cinco edições anteriores (2011-2015) do Festival Europeu.
Dada a grande variedade de atores presentes nas rotas será garantido para toda a visibilidade necessária, respeitando a autonomia das rotas nos territórios “, Visibilidade à” sensibilidade dos eventos individuais que compartilham valores fundamentais.

O festival vai durar seis meses (Maio / Outubro de 2016) e será aberto em Roma, com uma conferência de imprensa na sede da Civita (ou MiBACT) no final de maio.

O Festival oferece aos seus membros a disponibilidade de uma mídia livre, para definir as estratégias de nomeação, qualidade, originalidade e comunicação a implementar localmente – graças ao trabalho de uma secretaria de especialistas coordenada pelo arquiteto Sandro Polci, diretor do Festival.


• forte identificação através de um logotipo comum, “marca” oficial do Festival;
• alta participação do projeto, abrangendo todas as questões relacionadas com o caminho
cultura (natureza, espiritualidade, gastronomia, cultura, autenticidade e identidade local);
• co-promoção através:
1. catálogo de eventos on-line on www.viefrancigene.org portal e no site dedicado www.festival.viefrancigene.org (são estimados cerca de 250.000 visitantes em cinco meses do Festival);
2. links para portais MiBACT e associações de prestígio, como CIVITA e outras instituições que promovem a Via Francigena e Rotas Culturais;
3. A conexão com atividades MIBACT relativa à ” Ano dos caminhos de 2016 “;
4. animação em redes AEVF social e dos parceiros envolvidos e dedicados boletim quinzenal;
5. assessoria de imprensa dedicada para a duração do festival;
6. Insira a revista trilingue “Via Francigena e os itinerários culturais europeus” do corpo AEVF;
7. difusão em linha de material promocional produzido;
8. Festival conferência de apresentação de imprensa em Roma, na sede CIVITA (ou MiBACT).

Os amigos e os membros podem postar eventos que pretendem promover no seu território

Total 0 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?